2015. március 17., kedd

Shopping - Vol. no1.

Sziasztok!

Fél éve, hogy nem írtam. Ez aztán lustaság! Na meg a koreai nyelv tanulásával is leálltam... Szomorú vagyok, mert a kalandok abba maradtak, viszont szerencsére az élmények megmaradtak.

Névnapom közeledtével édesanyám megkérdezte, hogy mit szeretnék, hogy küldjön otthonról, mivel most Amerikában élek. Ezt mindig megkérdezte akkor is, amikor Koreában laktam. Természetesen ilyenkor az ember olyan dolgot próbál kérni, ami könnyű és nem kapható abban az országban, ahol él. A súly a postaköltség miatt fontos, és ha már olyan sokat költenek a csomag feladására, akkor hasznos dolgok legyenek a tasiban.

Ez arra ösztönzött, hogy leírjam mit érdemes magatokkal vinni, ha hosszabb időre Koreába költöztök, vagy csak látogatóba mentek. Egyébként ahogy a nyugati kultúra egyre nagyobb behatással van az ázsiai kultúrára, így nincs sok dolog, amit ne lehetne beszerezni, de érdemes előre gondolkodni és néhány dolgot bepakolni a bőröndbe. Ahogy írtam, nem minden beszerezhetetlen, de felsorolnék olyan dolgokat is, amik a pénztárcátokat fogja megterhelni Koreában.

Itt a lista, ami perzse nem teljes, de remélem segítségül szolgál.

1. Izzadásgátló
    Ez az egyik legfontosabb dolog, ami hiányzik a polcokról. Legalább is amikor Danny 2011-ben ott töltött egy évet, akkor sehol se lehetett izzadásgátlót kapni se pasiknak, se csajoknak. Mikor együtt költöztünk Koreába, akkor már nyaranta megjelentek ezek a termékek, de borsos áruk is volt, sőt, én nem találtam olyat, ami működött volna.

2. Tampon
   Csajok, ha ti nem vagytok hajlandóak betétet használni, azokon a napokon, akkor mindenképp vigyetek magatokkal elég nunidugaszt, mert egyrészt kényelmetlen elmutogatni a boltban dolgozóknak, hogy mit is kerestek, másrészt nincs értelme, mert nem fogtok találni. Én nem tartom a tampont egy egészséges dolognak, és az a tippem, hogy azért nem terjedt el Koreában ezeknek a használata, mert káros is lehet az egészségre.

3. Sajt
  Mű mozarella kapható, amit általában a pizzákra szoktak szórni, de nem a legfinomabb, és drága is. Kicsit trapistás beütése van, de mégsem az... ja, és csak reszelve árulják.

4. Nagyobb méretű ruhák
  Ha M-es, L-es, XL-es vagy nagyobb méretű ruhákat hordasz, mindenképp pakolj elegendő ruhát meleg, hideg, esős, havas időkre. Az ázsiaiak kicsik. Bár ez a trend is változik... egyre több a kövér még Koreában is sajnos (köszönhető a Lotteriának).

5. Nagyobb méretű cipők.
    Ha már a ruhák kicsik, ez a helyzet a cipőkkel. 39/40-es és annál nagyobb lábbeliket nehéz beszerezni.

6. Köménymag
   Vagyis..... sok fűszer hiányzik a boltok repertoárjából, de most a köménymagra emlékszem, hogy sokat keresgéltem, mire rátaláltam.

7. Műköröm
   Nagyon menő kint is a műköröm felrakatása, viszont árban kétszer, háromszor olyan sokba kerül, mint otthon. Érdemes előre gondolkozni, vagy még utazás előtt megtanulni, hogy hogyan kell műkörmöt építeni saját magatoknak.

8. Hungarikumok
    Édes pirospaprika, csigatészta, Erős Pista, gulyáskrém és még sorolhatnám..... természetesen minden ami magyar, azt otthonról kell hoznotok magatokkal!

Most csak ennyi...... Majd bővítem még a listát, ha eszembe jut valami.

Egyébként ezek mind beszerezhetők, csak tudni kell, hogy hol keresse az ember. A következő bejegyzésben leírom azokat a szupi helyeket, ahol még ezek a dolgok is könnyen beszerezhetőek.

:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése