2014. január 9., csütörtök

Csak csütörtök - tipikus koreai lakások

Csak csütörtök van! :-) Jó lenne, ha péntek lenne, de ha már van még egy nap, amit ki kell bírni a héten, akkor tegyük a csütörtököt is kellemessé.

Márta Nagyi kérte tőlem a Facebookon hogy irjak arról, hogy az emberek hogyan élnek, milyenek a lakások itt, és mivel egy hete költöztünk, így nem a 2Cs dobozból választottam témát, hanem úgy gondoltam, hogy pont a szituációhoz illő témáról írok.  És van is tapasztalatom bőven ebben a témában; ez a harmadik koreai lakásunk, több ismerősöm lakásán jártam már, és a olyan családi lakásban is voltam, ahol luxus körülmények között élnek az emberek.

Mi az itteni mottó? "Sok jó ember, kis dobozban is elfér." Korea akkora, mint Magyarország, de ötször annyi ember lakik itt. Én Szöul külvárosában élek és még csak egyszer voltam Busanban (Korea második legnagyobb városa), így csak a városi életről tudok írni. Itt nincsenek családi házak, mindenki lakásban lakik. A lakáskomplexumok legalább 3 szintesek, de vannak 30-40 emeletesek is. A lakások mérete is változó, de mindenki igényének van megfelelő. A legátlagosabb az egy szobás kis "doboz". Másnak nem nevezhető; bár használhatnám a stúdió kifejezést, de az túl trendi kifejezés... Danny első lakása kb  20 m2 fürdőszobástól, mindenestül, de az is lehet, hogy sokat mondok. Konyha, nappali, hálószoba egyben, és egy iciri piciri fürdőszoba; azaz zuhany kabin, mert itt a fürdőszobád maga a zuhanyfülkéd is... Erről később....

A mostani lakásunkban van külön konyha, mosószoba/tároló helység, egy kis- és nagyszoba, fürdőszoba. De az első közös lakásunk csak egy szoba volt. A második hely, ahol laktunk, érdekes volt; nem tipikus koreai lakás. 2 szintes, és volt egy fedett erkélyünk/teraszunk. Júliusban közölte velünk Danny főnöke, hogy számítsunk arra, hogy mihelyst találnak új bérlőt, költözni fogunk, mert a lakástulajdonosok úgy döntöttek, hogy nem szeretnének többé külföldieket a lakásban. Két, kisgyermekes család költözött mellénk, és féltek, hogy hangosak leszünk... Őőőő, nem volt ránk panasz, nem értem, hogy miért volt ez jó, na de mindegy ez van. Majd írok arról is ám, hogy hogy megy itt egy lakásbérlés, mert érdekes a rendszer, de az egy külön bejegyyzésbe fog bele kerülni. Szóval 5 hónapba telt találni új bérlőket. Miért tartott a folyamat ilyen sokáig? Mert a két szintes lakások itt nem menők, a koreaiak tipikus "dobozban" szeretnek élni. Pedig én imádtam azt a lakást; hangulatos és karakteres volt. De léteznek itt luxus lakások is, két fürdőszobás, 3-4 szobás.

Nos késő van, így megyek aludni. Írok majd még erről a témáról, mert olyan sok érdekesség van az itteni élettel kapcsolatban, és majd teszek fel képeket is (drága nővérem hagy örüljön ‹3), de most csak ennyit, csak csütörtökön.


Írjatok, és írom a kis cetliket a 2Cs dobozba! Jövő héten tényleg húzok témát!
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése