2014. február 21., péntek

Koreai billenyűzet

Sziasztok! 

Hogy telik a hetetek? Már péntek van, aminek felettébb örülök; este lehet hogy dalk galbit eszünk (kedvencem), de ha nem, akkor majd én főzök valamit. 

De nem erről szeretnék írni ma. Szeretek magamtól kitalálni olyan megoldásokat, ami elősegíti az életem bármilyen módon. Mikor ide költöztem Koreába, akkor tudtam, hogy itt fogok számítógépet vásárolni magamnak, és bár hoztam egy laptopot, az uatazás közben sikeresen el is romlott (gondolom a repülőtéri biztonsági vizsgálatok közben), így sürgősen szükségem lett egy másik számítógépre. De nem is ez a lényeg... Az itt kapható számítógépeken nincs magyar billentyűzet, így még otthon vettem egy vezeték nélkülit a Media Marktban. Nagyon szeretem, kényelmesen tudok vele gépelni, és most is azon gépelek. 

Az új laptopomon angol és koreai billentyűzet van, aminek nagyon örülök, mivel tanulom a nyelvet, nem kevésszer kell a koreai karaktereket használnom. Viszont őszintén kényeletlen írni, mikor váltogatok a nyelvek között. Ha magyarul írok, aztán koreaiul, akkor át kell nyúlnom az egyik billentyűzetről a másikra.... Lol... kényelmetlen, mondom! 

Egy másik oldala a történetnek, az az, hogy előző héten a Fambina Koreában Facebook oldalon nyereményjátékot hirdettem, és vettem pár csomag matricát, amit a szerencsés nyertesnek ma délután postázom is. :-) És a matricák között volt egy hangul betűsorozat is, ami az enyém maradt, és adott egy ötletet. Tádááá....


Homemade magyar-koreai billentyűzet. Itt a recept.

Hozzávalók:
  • magyar billentyűzet
  • hangul matricák
  • nedves törlőkendő (a száraz opcionális, de kinek nincs otthon egy papírzseoije!?!)
  • csipesz
  • koreai nyelvi csomag a számítógépedre
Elkészítési mód:
  1. Töröld le egy nedves törlőkendővel a billenytűzeted, mivel a matricák nem fognak ragadni zsíros felületre. Várd meg míg megszáárad, vagy egy száraz papírzsepivel töröld szárazra. 
  2. Míg várod, hogy szárad a billenytűzeted, addig telepítsd a koreai nyelvcsomagot a számítógépedre. Ennek leírását Windows használók itt találjátok. Indítsátok el a Microsoft Word programot és a billentyzetet NEM ujjal nyomkodva találjátok ki, hogy melyik billenytű melyik hangul karakternek felel meg. Vagy nézzétek a fentebbi képet.
  3. Egy szemöldök csipesz segítségével egyessével ragasszátok fel a matricákat. És voila! Máris használható! Használjátok egészséggel.
Két bökkenőt azért meg kell említenem. Az egyik az, hogy ha a koreai billentyűzetet használjátok, akkor a felkiáltójel és a többi írásjel máshol helyezkedik el, mint a magyar billentyűzeten... Viszont ki lehet tapasztalni, hogy mi hol van. A másik az az, hogy honnan szereztek be koreai matricákat? 

Hát, én szívesen küldök nektek, írjatok a Facebookon üzenetet, vagy Google+-on, és küldök postán.
550Ft-otokba kerül, ami a postázási költséget és a matricákat is fedezi. Kicsit olcsóbb, mintha innen egy full Koreai billentyzetet küldene nektek valaki, nem?

Remélem hasznos volt a mai találmányom. :-) Írjatok, ha van kérdésetek! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése